Unieke megakaart van Friesland voor iedere bezoeker aan CH 2018 evenement

Unieke megakaart van Friesland voor iedere bezoeker aan CH 2018 evenement

Friesland Holland focust op profijt halen uit miljoeneninvestering in Leeuwarden Culturele Hoofdstad van Europa

Unieke megakaart van Friesland voor iedere bezoeker aan CH 2018 evenement

WOLVEGA (NL) – De kaart van Friesland, in het Engels Map of Friesland Holland. Zo heet de nieuwe viertalige wegwijzer voor toeristen die in 2018 de provincie Fryslân bezoeken in verband met Leeuwarden Culturele Hoofdstad van Europa. Een half miljoen megakaarten met informatie in vier talen die meegenomen worden naar huis als leidraad voor een vakantie in 2019 en daarna.

Journalist en uitgever Albert Hendriks, eigenaar van alle multimediale producties en marketingformules van het bureau voor toerisme Friesland Holland: “Mijn bureau focust met de kaart, een slimme samenvoeging van de bestaande en zeer gewilde Friesland Holland toeristenkaarten, op het tippen van de honderdduizenden bezoekers uit het binnen- en buitenland die volgend jaar naar Friesland komen. Wij hebben als organisatie in 2018 de unieke kans véél meer mensen voor een vakantie in 2019 en 2020 te interesseren dan op de honderd watersport- en vakantiebeurzen die jaarlijks worden gehouden en waarvoor de belangstelling ieder jaar afneemt.”

Zeer overzichtelijk
“Met de zeer gedetailleerde gratis kaart vangen we twee vliegen in één klap. We tonen de gasten, die een CH 2018-evenement bezoeken, keurig gerubriceerd de Friese verblijfsaccommodaties, restaurants, bezienswaardigheden, activiteiten en routes. Met arrangementen en andere aanbiedingen brengen we de gebruiker in de stemming voor een herhalingsbezoek in de vorm van een meerdaagse vakantie ná 2018.”

De kaart bevat géén advertenties. Recreatie- en horecabedrijven worden zeer overzichtelijk in beeld gebracht door middel van gestandaardiseerde, in rubrieken ingedeelde infoblokken met een themageoriënteerde foto, een smartphonevriendelijke website en een verwijzing naar de ligging op de kaart. De kaart is gekoppeld aan populaire Friesland Holland-websites als www.frieslandholland.nl en www.boatcharterholland.nl.

Meer nieuwe producties
De nieuwe uitgave krijgt gezelschap van nóg een vijftal totaal nieuwe Friesland Holland-producties, alle gericht op het informeren van de verwachte 1,5 miljoen bezoekers aan de vele culturele evenementen (zie www.friesland.nl/nl/culturele-hoofdstad) en het stimuleren van het rechtstreeks boeken van een meerdaagse vakantie in 2019 en 2020.

Hendriks: “Het Culturele Hoofdstad-gebeuren kost de Friese gemeenschap tientallen miljoenen en het is zaak dat we er wat aan overhouden door versterking van de toeristische economie van Friesland in de jaren na 2018. Ik ben ervan overtuigd dat dat gaat lukken, maar dan moet je de bezoeker van ver, die hier even is voor een evenement, niet met lege handen naar huis laten gaan.”

CDA: Legacy doorslaggevend
“Hoe geven wij Fryslân door?” Dat is een van de centrale vragen die de CDA Statenfractie Fryslân zich regelmatig stelt. “De legacy van LF2018 is iets wat wij ons dan ook continu voor ogen houden”, zegt fractievoorzitter Johan Tjalsma. “Dit grootse jaar wordt een gamechanger voor Fryslân, daar ben ik van overtuigd. Culturele Hoofdstad moet ook na 2018 iets opleveren. Door nu te investeren stellen we het rendement in de toekomst veilig. We kunnen het ons niet permitteren om dit feest in gevaar te brengen. We willen volgend jaar op de kaart staan, nationaal en internationaal. Leeuwarden trekt al veel toeristen voor evenementen en tentoonstellingen. In aanloop naar 2018 hebben al een paar zeer succesvolle projecten plaatsgevonden, zoals Alma Tadema en The Passion. De stad komt in een flow, wordt hierdoor op de kaart gezet. Dat is voor Leeuwarden en Fryslân ook van groot economisch belang. Daarom stemde het CDA 21 juni 2017 in met een verhoging van het budget van 2,25 miljoen. Ik ben blij dat het college heeft ingegrepen in de uitvoering van LF2018. De legacy van LF2018 is voor het CDA de belangrijkste drijfveer om te zeggen: The show must go on.”

Meer info
Horeca- en recreatiebedrijven, attracties en overheden die willen deelnemen aan CH 2018 legacy-gerichte promotieactiviteiten en op nieuws gebaseerde marketing van de provincie Fryslân, kunnen contact opnemen met Albert Hendriks van het bureau voor toerisme in Wolvega: info@frieslandholland.nl telefoon 0561-615364.

Vakantiebestemming Friesland:
www.provinciefriesland.frl

Boot huren:
www.boatcharterholland.nl
www.frieslandholland.nl

Vakantiearrangementen:
www.frieslandtravel.com
(de reisorganisatie van Friesland Holland, het bureau voor toerisme van Fryslân)
www.frieslandfietsvakanties.com

Gratis abonnement op Fries Nieuws:
www.friesnieuws.nl/aanmelden-nieuwsbrief