Stelletje boeren

Stelletje boeren

Publicatiedatum: 2 februari 2015
Reporter: Albert Hendriks – Friesland Holland Nieuwsdienst – www.friesnieuws.nl

Net te leauwen!
Stelletje boeren

Het tweede officiële logo van Leeuwarden 2018 komt van Studio Piraat uit Den Haag. Info: https://www.friesnieuws.nl/4742
Het tweede officiële logo van Leeuwarden 2018 komt van Studio Piraat uit Den Haag. Info: http://www.studiopiraat.nl/

LEEUWARDEN (NL)  – In de Leeuwarder Courant van donderdag 29 januari 2015 staat een pittig, bijna paginagroot artikel van de nationaal bekende Leeuwarder reclameman Tadek Solarz naar aanleiding van de presentatie van weer een nieuw logo van de organisatie van Leeuwarden 2018.

Van heinde en verre, tot in het Australische Sydney, worden voor een godsvermogen dure managers, artistieke leiders en ontwerpers ingehuurd. Mensen uit de Friese ‘mienskip’ (Fries voor gemeenschap) spelen de tweede viool of helemaal geen viool.

Solarz, die gezien de reacties de mening van een flink deel van de Friese bevolking vertolkt: “Het woord ‘mienskip’ voor Leeuwarden krijgt daarmee voor mij de lading van een ruraal dorp (plattelandsdorp. Red.) bevolkt met eenvoudige boeren die wat hulp van buitenaf nodig hebben.” En verder: “De benoeming van de mannen en vrouwen die de tent runnen zouden in mijn ogen uit de ‘mienskip’ zelf moeten komen. Vanzelfsprekend aangevuld met ervaren nationale en wellicht internationale adviseurs. Zo leer je iets en versterk je de gemeenschap. Met de nu ingeslagen weg vlieg je mensen in en als het geld op is, vliegt iedereen weer uit. Niets geleerd en de gemeenschap niet versterkt.”

Het bureau voor toerisme van Fryslân, Friesland Holland, is al een jaar op tournee met een eigen beeldverhaal van Leeuwarden Culturele Hoofdstad van Europa 2018 omdat de CH-organisatie geen internationaal bruikbaar promotie- en tentoonstellingsmateriaal heeft en nog steeds niet. Directeur Albert Hendriks: “De ijdeltuiten van CH 2018 zijn vooral druk met het zichzelf in beeld brengen, de import van gloeiend dure festivals en vriendjespolitiek.” Eén van Friesland Holland’s promotiewagens met reclame voor Leeuwarden Friesland 2018.
Het bureau voor toerisme van Fryslân, Friesland Holland, is al een jaar op tournee met een eigen beeldverhaal van Leeuwarden Culturele Hoofdstad van Europa 2018 omdat de CH-organisatie geen internationaal bruikbaar promotie- en tentoonstellingsmateriaal heeft en nog steeds niet. Directeur Albert Hendriks: “De ijdeltuiten van CH 2018 zijn vooral druk met het zichzelf in beeld brengen, de import van gloeiend dure festivals en vriendjespolitiek.” Eén van Friesland Holland’s promotiewagens met reclame voor Leeuwarden Friesland 2018.

Meer informatie:
Leeuwarden: www.leeuwarden2018.info
Bureau voor toerisme van Fryslân: www.frieslandholland.nl

Penny Hagendoorn, personeelsmanager van grand café restaurant De Walrus in Leeuwarden, promootte in Friesland Holland’s Leeuwarden 2018-stand op Boot Düsseldorf 2015 de Friese hoofdstad en heel Friesland. Penny Hagendoorn, personeelsmanager van grand café restaurant De Walrus in Leeuwarden, promootte in Friesland Holland’s Leeuwarden 2018-stand op Boot Düsseldorf 2015 de Friese hoofdstad en heel Friesland.
Penny Hagendoorn, personeelsmanager van grand café restaurant De Walrus in Leeuwarden, promootte in Friesland Holland’s Leeuwarden 2018-stand op Boot Düsseldorf 2015 de Friese hoofdstad en heel Friesland.
15.000 viertalige Leeuwarden 2018 Route Placemats met kortingsbonnen van Friesland Holland worden sinds 17 januari 2015 aan bezoekers van beurzen en huurders van boten verstrekt. De nieuwe stadswandeling met routebeschrijving begint en eindigt bij promotor De Walrus aan het Gouverneursplein 15.000 viertalige Leeuwarden 2018 Route Placemats met kortingsbonnen van Friesland Holland worden sinds 17 januari 2015 aan bezoekers van beurzen en huurders van boten verstrekt. De nieuwe stadswandeling met routebeschrijving begint en eindigt bij promotor De Walrus aan het Gouverneursplein
15.000 viertalige Leeuwarden 2018 Route Placemats met kortingsbonnen van Friesland Holland worden sinds 17 januari 2015 aan bezoekers van beurzen en huurders van boten verstrekt. De nieuwe stadswandeling met routebeschrijving begint en eindigt bij promotor De Walrus aan het Gouverneursplein