Fryslân Fans: Netwerkers

Fryslân Fans: Netwerkers

Publicatiedatum: 9 oktober 2012
Reporter: Albert Hendriks – Friesland Holland Nieuwsdienst – www.friesnieuws.nl

Fryslân Fans

Netwerkers

Netwerkers
Netwerkers

Zij proberen gezamenlijk toeristisch Zuidoost Friesland beter onder de aandacht van vakantiegangers te krijgen, de bestuursleden van de nieuwe stichting Toeristisch Netwerk Friese Wouden. Aanvoerder Jan Hofstra zei 2 oktober 2012 in hotel Tjaarda in Oranjewoud veel moeite te hebben gedaan om een bestuur te formeren.

Op de foto van rechts naar links: Netwerk-voorzitter ds Jan Hofstra van het Karmelklooster en Hofstra Reizen in Drachten, Peter Brinkman van de Stichting Tijd (bestuurslid, beheerder van de Ecokathedraal van Louis Le Roy in Mildam), Tineke de Groot (senior regio-aanjager in Zuidoost Fryslân), Dorien van der Gun van kaasmakerij en melkveehouderij De Stelp in Oldeberkoop (bestuurslid) en Chris Tuinstra (junior regio-aanjager in Zuidoost Fryslân). Niet op de foto bestuurslid Maaike Ploeg van groepsaccommodatie en luxe Bed and Breakfast De Turfhoeke in Gorredijk.

Tineke de Groot: “Sinds kort is de stichting Toeristisch Netwerk Friese Wouden een feit. Haar doel? In samenwerking met ondernemers, gemeenten en regionale partners meer bezoekers naar Zuidoost Friesland trekken. Het belang hiervan bindt ons allemaal en samenwerking is meer dan noodzakelijk. We willen graag met ondernemers in gesprek gaan over hoe we dit doel kunnen bereiken en welke kansen de pay-off ‘Land van natuurlijk ritme’ biedt. Onlangs is het magazine ‘Mijn Smaak, een culinaire reis door de Friese Wouden’ uitgebracht. Een culinaire reis door de Friese Wouden met een koffer vol streekproducten is de inzet van het Toeristisch Netwerk de Friese Wouden om het ‘Land van natuurlijk ritme’ op te kaart te zetten. Het zijn de ingrediënten uit de streek waarmee ondernemers in het gebied zich willen onderscheiden en nieuwe gasten mee willen verleiden. De smaak van de Friese Wouden komt tot leven in de vele boerderij- of streekproducten die in de regio worden gemaakt. Producten die worden gebruikt in diverse restaurants en verkocht in het gebied.”

Meer info: http://www.frieslandhollandnieuws.nl/entry/slogan-land-van-natuurlijk-ritme-voldoende-onderscheidend-en-wervend